lång dag, långt inlägg

igår var det en låång dag kan man säga.
Var i stallet (ridskolan) redan vid halv 8. Började med att brodda nougat, som vanligt var det sjukt svårt att hitta broddar som passa men nougat hade ändå rädd fina broddhål så de gick rätt bra. Sedan tog vi ut hästarna och började mocka, halma osv. (alla stallsysslor)
Sen när vi var klara med de ca. kl10 så började vi julpynta i stallet, granen åkte fram och en massa glitter.
Sen tog vi en snabb lunch och sen var det dags att brodda igen..
Började brodda vitnos men han hade ovala broddhål så han fick stanna hemma, höll på ett bra tag i kylan.
Sen brodda jag nelly och det gick lite bättre, fick kämpa ett tag men sen gick det.
Satte i nougats broddar i bak och det gick snabbt och enkelt, skönt!
 
Vi julpynta hästarna lite och sen sitta upp för att rida iväg till götenes tomteparad.
Just när min kompis ska hoppa upp så får hon en spark i magen stackarn, men som tur var så klarade hon sig hel och mår nu bra! skönt..
Men vi gick till paraden och där framme gick det mycket bra, hästarna skötte sig fint och alla var glada o pigga.
 
Jag kom hem vid 6-halv7 igår kväll och var helt slut.. slängde mig i soffan och kunde knappt röra mig. Somna vid 9 tiden, haha
Vaknade idag upp med träningsvärk typ i hela kroppen, armar ben.. och inte nog med det så var mina händer helt ömma och hade ett antal sår på händerna efter all brodd.. menmen de är sånt man får ta, och jag kan säga att dagen var grym och hur mysig som helst!
 
..och såhär bra gick det när vi skulle hämta gran-grenar!
 


Kommentarer
Sandra

Jag kan tänka mig att ni hade sjukt skoj trots kylan! Saknar er alla där hemma :(

Svar: jo det var riktigt skoj!saknar dig med <3
Clara Blom

2012-12-03 @ 20:53:55
URL: http://SandraApell.blogg.se
Victoria

Sv; haha jo, man tycker ju de hihi ^^,
shit vad jag saknar Spanien, det var som att tiden stog stilla typ, att vi bara hade roligt :) (förutom regnet då xd)

2012-12-04 @ 18:50:10
URL: http://trendbyfriends.blogg.se
Carolina - Beridare på stall Assla

Haha att brodda är ju rena helvetet, eller så är jag bara klen ;) Men det hjälper ju en så mycket!

Svar: ja eller hur! hemskt..jo de är till stooor hjälp :D
Clara Blom

2012-12-05 @ 15:01:02
URL: http://asslatjejerna.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0