260412

idag har jag varit hos stinas sköthäst Cleo och hjälpt henne och rida för hon jobbade. Cleo är en stor d-ponny som är genom snäll, en utav dom snällaste hästar jag ridit :) hon är lydig och gör som man ber henne om vilket jag kan tycka bli lite långtråkigt.. jag tycker det är roligare med en häst man får "kämpa" mer med ;)
men jag red iaf dressyr på banan och hon skötte sig fintfint, hon går väldigt fint i skritt och trav men sen i galoppen orkar hon inte bära sig själv utan saktar av direkt, i början brukar hon gunga väldigt mycket fram och till baka med huvudet så man måste få henne stadig och de blev hon sen, båda blev väldigt nöjda :D
ska även rida henne imorgon oxå för stina jobbar! :)

jag har 2 bilder från idag när vi travade av :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0